Pozycjonowanie sklepu z wyposażeniem wnętrz i ogrodu to szereg działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny w wyszukiwarce. Konkurencja w tej branży jest dosyć spora, niektóre sklepy mają ogromne budżety na promocję swojej marki. O co należy zadbać, chcąc wypozycjonować sklep z akcesoriami dla domu i ogrodu?
- Pozycjonowanie sklepu z wyposażeniem wnętrz – od czego zacząć?
- Dobór odpowiednich fraz kluczowych
- Content marketing
Pozycjonowanie sklepu z wyposażeniem wnętrz – od czego zacząć?
Pozycjonowanie sklepów internetowych wymaga podjęcia wielu czynności. Warto takie zadania zlecić specjalistom, którzy wiedzą, jak zaplanować całą strategię. Pozycjonowanie sklepu z wyposażeniem wnętrz to fundamentalna wiedza, jakie działania wybrać, by przez wysokie pozycje w Google mieć szanse na większą sprzedaż. Na wstępie warto zacząć od przeprowadzenia audytu SEO, czyli pogłębionej analizy sklepu. Ma ona na celu wskazanie błędów zarówno technicznych, jak i tych związanych z użytecznością strony czy zamieszczoną na niej treścią. Po audycie następuje optymalizacja sklepu internetowego, która zakłada wdrożenie tych poprawek. Na tym jednak działania SEO się nie kończą.
Dobór odpowiednich fraz kluczowych
W przypadku sklepu internetowego z wyposażeniem wnętrz i ogrodu bardzo ważny jest odpowiedni dobór fraz kluczowych. Dotyczy to zarówno ogólnych słów kluczowych, jak i bardziej doprecyzowanych. Chodzi o to, by potencjalni klienci łatwo znaleźli sklep na określone frazy. Mogą to być słowa „meble ogrodowe”, „wyposażenie wnętrz”, ale też „narożnik rozkładany” czy „biurko z nadstawką”. Chcąc wybrać odpowiednie frazy, należy przyjrzeć się swojej ofercie, ale też działaniom konkurencji. Przydatne będą również konkretne narzędzia SEO, które pomogą wybrać właściwe słowa kluczowe.
Content marketing
Działania content marketingowe mają dla sklepów internetowych ogromne znaczenie. Warto poświęcić sporo uwagi opisom produktów, a tych przecież nie brakuje. Najważniejsze, by treści te były unikalne i zawierały frazy kluczowe. Muszą też być użyteczne dla klientów. Kupując coś online, zainteresowany musi wiedzieć jak najwięcej o wybranym produkcie. Ma to również znaczenie dla SEO. Poza opisami produktów istotne są również rozbudowane opisy kategorii. W tych warto zastosować także linkowania wewnętrzne, które przekierują internautę szybciej na podstrony, które mogą być dla niego interesujące. Poza samą treścią znaczenie ma także jej wygląd. Opisy powinny być zróżnicowane pod względem nagłówków, warto stosować pogrubienia w tekście. Treść ma być nie tylko przyciągająca i wyczerpująca temat, powinna być również atrakcyjna pod względem wizualnym. W przypadku sklepów internetowych z wyposażeniem wnętrz i ogrodu warto zdecydować się na prowadzenie bloga. To również jest wartość dla wyszukiwarki, ale i dla klientów. Ważne, by takie treści pojawiały się na stronie regularnie. Na temat wyposażenia wnętrz napisać można wiele poradników, które podpowiedzą internautom, na co zwrócić uwagę przy zakupie określonego produktu. Mogą to być również wskazówki dotyczące określonego stylu aranżacyjnego. Możliwości jest wiele i warto je wykorzystać. Oczywiście do takich poradników warto dodawać też linkowanie wewnętrzne i oczywiście zdjęcia, które pozytywnie wpłyną na odbiór artykułu.
Myślę, że to dość wdzięczna branża do pozycjonowania. Jest konkurencja, ale odpowiedni content powinien pomóc. Powodzenia wszystkim osobom, które decydują się na zakładanie sklepów meblowych online.
W aktualnych czasach nawet dobre pozycjonowanie nie pomoże, bo przez obecną sytuację na świecie ludzie nie chcą kupować takich rzeczy. Z jednej strony im się nie dziwię…