Kompleksowa obsługa nieruchomości – dlaczego zarządzanie nieruchomości warto zlecić specjalistom?

Utrzymujący się popyt na nieruchomości generuje potrzebę zarządzania zakupionym lokalem. Mieszkania przeznaczone pod wynajem, powstające, kolejne wspólnoty mieszkaniowe wymagają kompleksowej obsługi, zarówno w zakresie zarządzania jak i administrowania. Coraz częściej wszystkie te czynności zlecane zostają zewnętrznej firmie. Dlaczego zarządzanie nieruchomości warto zlecić specjalistom?

Na czym polega kompleksowa obsługa wspólnot mieszkaniowych?

W sytuacji, w której zarządy wspólnot mieszkaniowych powierzają swój zakres obowiązków firmom zewnętrznym, opłacany podmiot staje się odpowiedzialny za zarządzanie majątkiem i finansami nieruchomości, prowadzenie księgowości. Firma sprawia nadzór nad stanem technicznym budynku, musi zapewnić bezpieczeństwo użytkowania i właściwą eksploatację nieruchomości. Zarząd wspólnoty zwolniony też zostaje z obowiązku sprawowania opieki nad terminami wszelkich kontroli, komunikacja z mieszkańcami oraz organizacja zebrań leży w zakresie kompetencji usługodawcy.

Poszukując profesjonalnej firmy warto zwrócić uwagę na jej staż w branży oraz doświadczenie pracowników. Podejmując decyzję trzeba przeanalizować kompetencje kadry, które są wyznacznikiem jakości świadczonych usług. Kompleksowa obsługa nieruchomości to specjalność firmy Gramat (gramat.pl), która istnieje na rynku od 2003 roku. Wieloletnia współpraca, z szerokim gronem specjalistów różnych dziedzin, pozwala na rzetelne zarządzanie i administrowanie nieruchomościami.

Dla kogo przeznaczone jest specjalistyczne zarządzanie najmem?

Osoby prywatne, zazwyczaj, zwracają się do tego typu firm z zapytaniem o usługę przygotowania nieruchomości do wynajęcia, pozyskania najemców. Zlecenie przygotowania mieszkania profesjonalistom pomaga uniknąć zatrudnienia projektanta wnętrz, pozwala na stworzenie idealnego lokalu pod wynajem. Na dalszym etapie zlecane jest przygotowanie i obsługa prawna umów, bez konieczności generowania dodatkowych opłat związanych z korzystania z usług kancelarii prawnych.

Do obowiązków zarządcy najmu należy monitorowanie stanu technicznego lokalu, sprawne usuwanie wszelkich awarii oraz dokonywanie wszelkich, bieżących opłat na rzecz wspólnoty mieszkaniowej i dostawców mediów. Niezależnie od tego czy lokal, dom jest wynajmowany w celach mieszkalnych, biznesowych czy turystycznych profesjonalna firma dba o stały kontakt z najemcami. To niezwykle korzystne rozwiązanie dla osób, które nie mogą sobie pozwolić na osobiste sprawowanie pieczy nad wynajmowanym mieszkaniem.

Dlaczego warto powierzyć zarządzanie nieruchomościami profesjonalistom?

Do zalet takiego rozwiązania zaliczyć trzeba, przede wszystkim zdecydowaną oszczędność czasu, ponieważ samodzielne czynności wiele go pochłaniają. Merytorycznie przygotowanie pracowników, takich firm, gwarantuje bezpieczeństwo pod względem prawnym. W sytuacji kiedy dochodzi do postępowań sądowych reprezentują swoich klientów przed instytucjami i organami państwowymi. Kompleksowa obsługa nieruchomości daje również możliwość uniknięcia kłopotliwych rozliczeń, prowadzenia zawiłej księgowości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *