bramy garażowe rozwierane

Rodzaje bram garażowych. Na co uważać, wybierając bramę garażową?

Wybór bramy garażowej nie jest prostym zadaniem. Każdy jej model wiąże się z innymi zaletami, ale może i pociągać za sobą wady. Czym więc powinniśmy się kierować?

Brama segmentowa

Skrzydło takiej bramy złożone jest z połączonych zawiasami segmentów, najczęściej w liczbie od 3 do 6. Segmenty te poruszają się na rolkach po prowadnicach. Po otwarciu bramy jej płaszcz chowa się pod sufitem, jeśli jest to brama segmentowa górna, lub zachodzi za jedną ze ścian garażu, w przypadku bram segmentowych bocznych (lepsze rozwiązanie przy niższych i szerszych garażach).

Już przeglądając w sieci oferty bram garażowych, na przykład na www.homebook.pl/produkty/bramy-garazowe, możemy dostrzec, że to bardzo popularny typ. Ich największą zaletą jest, że pozwalają na dużą oszczędność miejsca. Ich skrzydło nie wysuwa się nawet poza obrys garażu, dzięki czemu są idealnym rozwiązaniem, gdy podjazd jest krótki lub wyjazd z garażu znajduje się blisko ulicy bądź chodnika. Oprócz tego bramy segmentowe wyróżniają się swoją szczelnością, dzięki której więcej ciepła zostaje w garażu.

zobacz:  Krzesła plastikowe w aranżacji wnętrz, co oferują nam sklepy?

Nie mniej istotne zalety takiego rozwiązania to łatwość obsługi oraz fakt, że taka brama może być dopasowana do otworu o dowolnym kształcie.

Brama uchylna

Przez wiele lat przed rozpowszechnieniem bram segmentowych, to właśnie uchylne modele były najczęściej spotykane. W takiej konstrukcji skrzydło zachodzi nad samochód, by ostatecznie schować się pod sufitem garażu. Zaletą tego rozwiązania jest prosty montaż oraz fakt, że ten model można zastosować nawet w garażu o niskim nadprożu.

W porównaniu z bramami segmentowymi mają jednak swoje niedostatki. Przede wszystkim po otwarciu wysuwają się na metr lub półtorej metra, muszą mieć więc zapewnione tyle miejsca na podjeździe. Nie mogą też wykazać się zbyt dobrą szczelnością, więc z garażu będzie uciekać ciepło.

Brama rolowana

Działanie tego typu bramy przywodzi na myśl mechanizm, na jakim opiera się funkcjonowanie okiennych rolet. Płaszcz skrzydła poruszając się w pionowej płaszczyźnie jest nawijany na wał napędowy.

Największym plusem takiego rozwiązania jest oszczędność miejsca – potrzeba jedynie około 30-centymetrowego nadproża, żeby było miejsce na umieszczenie tam kasety (chyba, że zamierzamy zamontować ją na zewnątrz). Dodatkowo ten typ bramy jest łatwy w obsłudze i bardzo szczelny, a dzięki wykonaniu z aluminium jest też ona odporna na korozję.

zobacz:  Krzesła plastikowe w aranżacji wnętrz, co oferują nam sklepy?

Brama rozwierana

Najbardziej tradycyjny, wychodzący już z użycia typ to brama rozwierana – jedno lub dwa skrzydła zamocowane na zawiasach i otwierające się po prostu jak drzwi. Ponieważ otwierają się na zewnątrz, musimy zapewnić im sporo miejsca. Ponadto zimą w przypadku obfitych opadów śniegu mogą pojawić się kłopoty z otwieraniem bramy.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Decydując, jaką wybrać bramę, powinniśmy przede wszystkim zwrócić uwagę na parametry naszego garażu – jego długość, wysokość nadproża, szerokość węgarek (wewnętrznych bocznych przestrzeni od otworu wjazdowego do ścian). Trzeba też się upewnić czy na wysokości prowadnic nie znajdują się jakieś elementy, które mogłyby instalację bramy uniemożliwić.

Pamiętajmy też o estetyce – brama musi być dopasowana do koloru elewacji oraz stylu architektonicznego domu. Musi być jego integralną częścią, więc nie powinna się za bardzo odcinać od reszty budynku.